武士 の 孤独 Bushi no kodoku

武士 の 孤独 Bushi no kodoku

Quadern d'autodefensa

dissabte, 2 d’abril del 2022

Degradació normativa


Un cop superat el cabreig inicial, entomo, en la meva qualitat de fumador empedreït, recalcitrant, militant, la nova tanda de prohibicions que se’ns venen a sobre amb tanta esportivitat com en sóc capaç. No ens deixaran fumar a les terrasses dels bars, ni a la platja, ni en cotxes privats si hi ha menors. També es proposa prohibir fumar mentre es camina, ens haurem d’aturar.... Bé. Ningú nega -jo no hi faig, si més no- la nocivitat del tabac. És un hàbit repugnant i no el defensaré. Però sí atacaré altres fenòmens tant o més repulsius. Hom proclama que els fumadors tenim el sentit de l’olfacte atrofiat. No és el meu cas. De fet, el tabac m’ha defensat en nombroses ocasions de l’agressió d’olors veritablement repugnants. Corporals sobre tot. Ítem més, sóc l’única víctima de l’insuportable ferum d’orina de gos que detecto arreu? Els gossos de tota aquesta colla de brètols que ens envolta i que permet que els seus animalets depositin arreu poden fer-ho. Només faltaria. Jo no em puc fer un piti tot caminant.

Fidel a la meva nova tradició, (com ens deia un venerat professor de la Facultat de Filosofia, «les tradicions m’agraden molt, per això me n’invento una cada dia...») provaré de reforçar la meva opinió mancada de valor amb la d’un savi:

Insanity has grown more frequent since smoking has gone out of fashion”

Dr. Samuel Johnson




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada